Nieuwe brillen inkopen vind ik nog steeds het allerleukst. Dat wist je natuurlijk allang. Maar kiezen uit een veelvoud van honderden monturen voelt voor mij nog steeds als een klein meisje in een snoepjeswinkel.
Nu heb ik de nodige zelfreflectie gedaan en de volgende conclusie getrokken: vertegenwoordigers ervaren het bij mij mogelijk níet als ‘allerleukst’.
Zeker niet na dit blog.
Ik heb vaak wat te miepen of stel vragen waar niet direct een antwoord op is.
Daarnaast, ik heb op dat moment mijn natuurlijke bozige blik niet echt mee.
Dat wil je nu ontkennen (lief van je), maar die lachende Diana’s op het web zijn natuurlijk wel gecensureerd. Door de speciaal daarvoor opgerichte afdeling web-management.
Mijn ‘natural face’ verandert ook nog eens (ten nadelen) bij de volgende dooddoeners:
- Dit is ons best verkochte model.
- Men reageert erg enthousiast op de nieuwe collectie.
- Deze twee kleuren worden het meest opgenomen.
- Dit model is erg commercieel.
- De neusmaat van dit frame valt goed.
- Dit is de trend van deze zomer.
Lieve vertegenwoordigers van de allermooiste brillen, dit helpt de opticien niet!
Ik word er zelfs een beetje opstandig van.
- Het best verkochte model is leuk voor de cijfers, maar zegt niets over mijn winkel.
- Het maakt mij niet uit wat ‘men’ ervan vindt, ík moet het mooi vinden.
- Wat het meest opgenomen wordt zoek ik misschien wel helemaal niet.
- Commerciële brillen zijn al mijn brillen die verkocht worden.
- De neusmaat moet altíjd goed vallen, niet alleen bij die ene bril.
- Ohja, en de trends van deze zomer zijn absoluut leuk voor op het rek, maar vaak niet het best verkocht, de beste kleur en dus niet commercieel.
Zo! Ik denk dat het komende weken heel rustig wordt met inkoopafspraken en anders wordt het vast heel stil aan tafel.
Is het heel onaardig als ik in de toekomst bij een dergelijke opmerking van een vertegenwoordiger verwijs naar dit blog … 😉